Domowy Burger z Guacamole i słodkim ziemniakiem


Burgery ukochany fast food wielu młodych ludzi , dla wielu jest to również trudny temat do przygotowania , oczywiście łatwiej iść i kupić już gotowego burgera w znanych knajpach , niż zrobić go w domowych warunkach .  Jestem osobą ,które należą do tych bardzo wybrednych , jeśli chodzi o jedzenie . Burger musi być soczysty , dobrze przyprawiony ,nie ciężki ,ale sycący . Więc jak zrobić burger idealny ? Przeszukując czeluści internetu natrafiłam na niewialką ilość przepisów ,które faktycznie będą mnie satysfakcjonować , ale dalej brakowało mi czegoś więcej , więc usiadłam i postanowiłam stworzyć 2 wersje swojej wizji idealnego burgera.  Dziś przedstawiam wersje z Guacamole oraz słodkim ziemniakiem.


Do mięsa:
-500g wołowiny (nie zbyt chuda)
-1 łyżeczka musztardy Dijon
-nieduża cebula
-2 ząbki czosnku
-kolendra
-pieprz cayenne
-zimny rosół (max szklanki)


Dodatki:
-świeże bułki
-Awocado
-Pomidor
-Czerwona cebula
-Sałata
-Limonka
-Słodkie ziemniaki
-cieniutkie plastry boczku
-sól
-sałata
-Sosy*


Sposób przygotowania:
1. Przygotujemy nasze mięsko na kotlety kolendrę , pieprz cayenne , cebulkę ucieramy na malutkich oczkach , wyciśnięty czosnek ,odrobinę soli oraz naszą musztardę dodajemy do mięsa , aby mięso było soczyste wystarczy dobrze wyrobić je dłonią ,dodając po troszku zimnego rosołu. Nie musimy dodawać całego , ale musimy pamiętać ,że mięsko nie może być zbyt ciapowate i miękkie. Formujemy 4 kotlety .

2. Awocado obieramy , wydrążamy i przekładamy do miseczki miąższ , dodajemy troszkę soku z limonki i sól . Guacamole gotowe. Układamy na dolnej części bułki  kolejno sałatę, guacamole oraz plastry pomidora. 

3. Bataty obieramy i kroimy na talarki , smażymy razem z boczkiem( nie wpływa na to na smak batatów , a nawet nabierają lekko słonego smaku boczku ,więc nie musimy ich doprawiać solą) przyrumieniony boczek oraz dobrze usmażone bataty ściągamy z patelni . Nasz boczuś możemy już   układać na warstwę pomidora.

4. Zaczynamy smażyć nasze kotlety , ja robię to na patelni grillowej ,ale normalna też się nada. Nie dodaje tłuszczu. Gotowy cieplutki kotlet układamy na naszej warstwie bekonu. Na mięsku układamy plastry czerwonej cebuli, nasze usmażone bataty , guacamole i kolejno cebule.

*Do burgera dodajemy sosy według uznania , ja preferuje ketchup oraz musztardę , ale jest to kwestia gustu .
Bułki są indywidualnym wyborem ,świetnie nadają się tu bułki z dyniowymi pestkami lub pszenne.

Nasze Burgery są już gotowe i na pewno zachwycą naszych znajomych i rodzinę swoją orginalnością i wspaniałym smakiem :)



Komentarze

Popularne posty