Ciasto Marchewkowe z polewą karmelową.

Dziś miałam okropnie ciężki oraz stresujący dzień ,więc aby się odstresować postanowiłam coś upiec, a że w mojej lodówce zawsze znajduję się pełno marchewek wyszło ciasto marchewkowe z sosem karmelowym i migdałem.Mieszkając w Anglii bardzo lubiłam kupować to ciasto , jak większość ciast Brytyjczyków jest wilgotne ,bardzo delikatne i wręcz idealne . Dziś sama potrafię takie zrobić i mimo przetestowania wielu różnych przepisów wybrałam jeden ,który najbardziej mi odpowiada.

Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia lub sody
2 łyżeczki cynamonu lub przyprawy korzennej(można pominąć)
4 jajka
1 szklanka brązowego cukru
2/3 szklanki oleju
2 szklanki marchwi startej na drobnych oczkach

Sposób przygotowania :

1. Mąkę przesiewamy i dodajemy przyprawy
2. Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę mikserem ustawionym na najwyższych obrotach. Zmniejszając obroty powoli dodajemy na przemian raz olej ,raz mąkę. 
3.  Marchew odsączamy i dodajemy do ciasta . Ciasto przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej tłuszczem . Ciasto wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180C, pieczemy przez około 45-50 minut bez termoobiegu . Po wyjęciu z piekarnika pozostawić do wystygnięcia. 

Sos Karmelowy :
100g cukru
50g masła
około 100ml śmietanki 36%

Sposób przygotowania:

1. Do szerokiego garnka lub na patelnię wysypujemy cukier i rozprowadzamy na całej powierzchni .
Podgrzewamy na największym płomieniu bez mieszania przez kilka minut ,aż cukier całkowicie się rozpuści i zmieni kolor na brązowy. (Nie możemy doprowadzić do przypalenia się!)

2. Ogień zmniejszamy do minimum i dodajemy masło , cały czas mieszając aż całość się rozpuści i stworzy jednolitą masę . Do karmelu dodajemy śmietankę , wyłączamy ogień i mieszamy przez około pół minuty , aż wszystko ładnie się połączy. Sos przelewamy do słoiczka lub sosjerki , aby wystygła*.


*Jeśli masa jest lejąca i niedostatecznie gęsta spokojnie , masa po ostygnięciu sama zgęstnieje .




Ciasto wspaniale smakuje również z bakaliami w środku lub kremem śmietankowym.



SMACZNEGO :)

Komentarze

Popularne posty